 |
Carrozzeria Pinin Farina 1940 |
 |
Battista & Sergio Pininfarina |
 |
Sergio & Battista Pininfarina & Renzo Carli |
 |
Lancia Astura 233 1933 |
 |
Cisitalia 202 GT 1946 |
 |
Lancia Aurelia B24 Spider 1954 |
.jpg) |
MG Magnette Mk3 |
 |
Ferrari 400 Superamerica 1960 |
 |
Dino Competizione 1967 |
 |
Ferrari 250 GT SWB 1961 |
 |
Peugeot 404 Coupe 1962 |
 |
Sergio Pininfarina & Ferrari Testarossa 1984 |
 |
Alfa Romeo GTV 1994 |
 |
Ferrari 360 Modena 1999 |
In
acesta luna se implinesc 85 de ani de cand atelierul Pininfarina a inceput sa
proiecteze si sa produca caroserii de automobile. In zilele noastre,
Pininfarina este un puternic grup industrializat specializat in domeniul
design-ului auto si cel industrial.
In data de 22 mai 1930, dispunand de un
capital de un milion de lire italiene, Battista ”Pinin” Farina a inaugurat atelierul
de la nr.107 pe Corso Trapani in Torino, firma purtand denumirea Società
Anonima Carrozzeria Pinin Farina. ”Pinin” era o porecla semnificand „cel mic”,
adica mezinul familiei. La noua firma lucrau 90 de angajati pe o suprafata
totala de 9.000 mp.
In primul an de activitate au
fost realizate 42 de automobile exclusive, acestea fiind modele produse in
cateva exemplare sau chiar unicate, realizate prin carosarea unor sasiuri si
parti mecanice furnizate de producatori precum Lancia, Hispano Suiza si Cadillac.
In anii ’30 – ’40 criteriile
estetice erau de mare importanta in ochi clientelei, modele proiectate si
realizate de Stabilimenti Farina precum: Fiat 518 Ardita, Alfa Romeo 8C 2300 B,
Lancia Astura, Alfa Romeo 6C 2300 Pescara Berlinetta, Lancia Aprilia
Aerodinamica sau Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport erau reprezentative pentru
acest mod de abordare a design-ului auto.
http://www.auto-retro-passion.ro/categoria/carosieri-celebri/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu