![]() |
Volvo P1800 1961 |
![]() |
Prototip Volvo P958-X1 |
![]() |
Prototip Volvo P958-X3 |
![]() |
Volvo 1800 S 1968 |
![]() |
Gama Volvo 1800 1971 |
![]() |
Roger Moore - The Saint & Volvo P1800 |
![]() |
Irv Gorden & Volvo 1800 S |
P1800 este cel mai faimos model coupe al producatorului
suedez Volvo. Inca de la prezentarea oficiala care s-a petrecut cu ocazia
Salonului auto de la Bruxelless din 1961, Volvo P1800 a atras atentia prin
originalitatea liniilor, sportvitate si eleganta in acelasi timp.
Coupe-ul suedez este cunoacut in Statele Unite ale Americii
ca „Printesa suedeza”, in Europa „Ferrari-ul de Goteborg” iar la noi in tara i
s-a spus „masina Sfantului”.
Dupa esecul inregistrat cu predecesorul model sport-cabrio
P1900 vandut in doar 67 exemplare intre anii 1956-1957, conducerea
constructorului suedez a hotarat in septembrie 1957 demararea unui nou proiect
de model sport-coupe. Acesta a fost denumit P958 iar responsabil cu proiectul a
fost desemnat inginerul Helmer Petterson. Design-ul viitorului model
sport-coupe a fost incredintat studioului italian de design condus de Pietro
Frua care era afiliat companiei italiene Ghia.
In perioada decembrie 1957 – martie 1958 studioul Frua a
construit trei prototipuri denumite P958-X1, P958-X2 si P958-X3, acestea
fiind realizate pe baza unor schite
realizate de Pelle Petterson(fiul lui Helmer Pettersson) care lucra in acea
perioda pentru Pietro Frua. Aceste trei prototipuri se deosebeau intre ele doar
la unele detalii la exterior. Prototipurile au fost foarte apreciate de
conducerea Volvo, astfel incat presedintele Gunnar Engellau a cerut ca
prototipurile sa fie aduse la sediul Volvo cat mai repede unde urma sa fie
supuse unor mici restilizari.
In mai 1959 au fost facute publice in presa de specialiate
cu noul model sport-coupe Volvo care a fost botezat P1800(P – personwagen si
1800 de la capacitatea cilindrica a motorului).
Prezentarea oficiala a modelului P1800 de preserie pentru
Europa s-a petrecut cu ocazia Salonului Auto de la Bruxelless din ianuarie 1960
iar pentru SUA la Salonul Auto de la New York din aprilie acelasi an.
Pentru fabricatia modelului P1800, constructorul suedez a
apelat la carosierul german Karmann dar producatorul auto german Volkswagen
care era principalul client al acestuia unde se fabrica deja modelul
sport-coupe Karmann Ghia din 1955, s-a opus categoric.http://www.auto-retro-passion.ro/articole/volvo-p1800-aniverseaza-55-de-ani-2/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu