 |
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1954 |
 |
Alfa Romeo Giulietta berlina 1955 |
 |
Alfa Romeo Giulietta Spider 1955 |
 |
Alfa Romeo Giulietta Weekendina 1957 |
 |
Alfa Romeo Giulietta SS 1958 |
.jpg) |
Alfa Romeo Giulietta SZ 1960 |
Incepand cu anul 1946, producatorul
italian Alfa Romeo a reluat productia de automobile, acesta renuntand treptat
la productia de modele de lux sau de competitie in serii mici devenind un
producator de serie larga incepand cu anul 1950 odata cu lansarea modelului
de clasa superioara denumit 1900 fiind totodata primul din istoria constructorului italian cu sasiu autoportant.
In 1951, conducerea de
atunci a constructorului milanez a hotarat demararea unui proiect de automobil de
clasa medie, denumit intern Tipo 750. Responsabil cu proiectul a fost numit
Orazio Satta Puliga, acesta avandu-i in echipa sa pe Rudolf Hruska pentru
productie si montaj, Giuseppe Busso pentru conceptia motorului iar Giuseppe
Scarnati pentru design.
In primavara anului 1953
a fost finalizat un prim prototip avand caroserie coupe si realizat de Giuseppe
Scarnati. Ulterior conducerea Alfa Romeo a cerut sprijinul designerilor Mario
Boano de la Ghia si Franco Scaglione de la Bertone, ultimul avand sa
definitiveze proiectul.
Noul model pentru
productia de serie a fost finalizat la anceputul anului 1954 si a fost botezat
Giulietta Sprint avand caroserie coupe cu 2+2 locuri. Prezentarea exemplarelor
de preserie s-a petrecut in data de 19 aprilie 1954 cu ocazia deschiderii
Salonului Auto de la Torino in timp ce lansarea oficiala a noului model a avut
loc cu ocazia Salonului Auto de la Paris din octombrie 1954. Initial s-a dorit
ca Giulietta Sprint sa prefateze prin doar cateza zeci de exemplare, lansarea
variantei cu caroserie berlina Giulietta, dar cele peste 700 de comenzi ferme
din timpul salonului francez au schimbat planurile producatorului italian. http://www.auto-retro-passion.ro/articole/alfa-romeo-giulietta-celebreaza-60-de-ani/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu