 |
Prototip Porsche 901 - 1963 |
 |
Ferry Porsche & Porsche 911 - 1968 |
 |
Porsche 911 Carrera RS 2.7 - 1972 |
 |
Porsche 911 Turbo 3.0 - 1974 |
 |
Porsche 911 Carrera 4 - 1992 |
.jpg) |
Porsche 911 Carrera - 1993 |
 |
Porsche 911 Carrera 4 - 1999 |
 |
Porsche 911 Carrera S & Cabriolet - 2009 |
.jpg) |
Porsche 911 Carrera - 2013 |
Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din 1963, producatorul german
Porsche lansa modelul 901 care a devenit ulterior 911 si care continua sa se
bucure si azi de un mare succes printre automobilele din clasa sport.
Inca de la lansarea oficiala modelul
a fost apreciat atat de presa de specialiate cat si de vizitatori datorita
design-ului elegant semnat de Ferdinand Alexander „Butzi” Porsche, unele
inovatii tehnice si performantelor foarte bune pentru acea perioada: viteza
maxima 210 km/h, accelerataia 0-100 km/h in 9.1 sec.; 0-160 km/h in 21.6 sec; 1
km cu start de pe loc in 29.9 sec. Conceput dupa solutia "totul in
spate", noul model era echipat cu un motor tip boxer cu 6 cilindri avand
capacitatea de 2L, distributie cu doi arbori cu came in chiulasa, alimentare
cu doua carburatoare Solex si dezvolta 130 CP. Tansmisia era asigurata de o
cutie manuala cu 5 trepte sincronizate, suspensia era independenta prevazuta cu
bare de torsiune iar sistemul de franare era servoasistat fiind prevazut cu
discuri.
Productia modelului 901 a demarat pe 27
octombrie 1964, pretul de baza fiind de 21.900 marci germane. Dupa doar
82 de exemplare construite, firma Porsche este nevoita sa schimbe denumirea
modelului 901 in 911, deoarece constructorul francez Peugeot avea exclusivitate
pentru numerele compuse din 3 cifre avand zero in mijloc. Citeste mai mult http://www.auto-retro-passion.ro/articole/porsche-911-mit-de-5-decenii/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu