Lansat in iulie 1965 la Salonul Auto de la Frankfurt, model din
seria W108-109 din varful de gama al producatorului german Mercedes - Benz
devine din acel moment clasa S. Modelul clasa S din seria W108-109
inlocuia in gama seria W111 si ingloba numeroase
solutii tehnice noi menite sa confere pasagerilor o siguranta sporita. Acestea
sunt rolul a numeroase cresh-teste realizate de constructorul german marcand in
acelasi timp introducerea cercetarilor cu privire la securitatea activa si
pasiva.
De la lansare,atat presa de specialitate cat si publicul au apreciat la noul model linia eleganta a caroseriei, confortul ridicat la rulare, spatiul generos la interior, sigurata ridicata oferita pasagerilor in caz de accident, lista lunga de dotari de confort oferite: instalatia de aer conditionat, suspensia spate hidraulica cu reglare automata,geamurile electrice, trapa cu actionare manuala sau electrica, inchiderea centralizata pentru portiere, tetierele fata - spate, centurile de siguranta pentru locurile din fata etc. Nu in ultimul rand, pretul versiunii de baza de 15.300 marci germane care era unul atractiv.
La debutul comercializarii, au fost propuse patru versiuni:
250S, 250 SE(seria W108), 300 SE si 300 SEL(seria W109), aceasta din urma
versiune avand ampatamentul majorat. Primele doua versiuni erau echipate cu un
propulsor cu 6 cilindri in linie de 2.5L care furniza 130 CP in varianta
alimenta cu doua carburatoare dublu corp Zenith (250S) si 150CP in varianta cu
injectie (250SE) in timp ce urmatoarele doua erau dotate cu un propulsor cu 6
cilindri in linie de 3L alimentat cu injectie si care dezvolta 170CP. Dezvoltat
dupa solutia clasica cu motor amplasat frontal longitudinal si tranmisie pe
rotile din spate, Mercedes clasa S era disponibil in standard cu o cutie
manuala in 4 trepte iar optional era oferita o cutie automata in 4 trepte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu