 |
Alec Issigonis & Morris Mini Minor primul exemplar |
 |
Austin Mini Cooper S |
 |
Mini Moke |
 |
Authi Mini |
 |
Mini Cooper 2000 |
 |
Wolseley Hornet |
 |
Ultimul Mini fabricat 04.10.2000 |
Inginerul
britanic pe numele sau complet Alec Arnold Constantine Issigonis(18.11.1906 –
02.10.1988) revine in anul 1956 la
firma Morris care facea parte din grupul B.M.C.(British Motor Corporation) si
pentru care dezvoltase anterior modelul de succes Morris Minor lansat in anul
1948 si care era unul avansat pentru acea perioada dispunand de caroserie
autoportanta si suspensie independenta fiind totodata primul automobil englez
care depaseste 1 milion de exemplare fabricate(intre anii 1948-1971 au fost fabricate
1.620.000 exemplare in numeroase variante de caroserie).
Datorita efectelor
crizei petrolului declansate ca urmare a scandalului canalului Suez de la
mijlocul anilor ’50, conducerea firmei Morris din acea perioada a avut ca
obiectiv dezvoltarea unui model economic de mici dimensiuni avand habitaclu
pentru 4 persoane adulte si care trebuia sa utlizeze elemente mecanice preluate
de la alte modele ale grupului B.M.C., inginerul Alec Issigonis fiind ales
pentru dezvoltarea viitorului model economic. Alec Issigonis alege unele
solutii tehnice folosite in premiera pe un automobil de serie: motor amplasat
frontal transversal cu cutia de viteze amplasata in carterul de ulei, ambele
utilizand acelasi tip de ulei, transmisie pe rotile din fata, caroserie autoportanta
montata pe doua semisasiuri, suspensie fata/spate independenta prevazuta cu
sfere din cauciuc, jante de 10 toli.
Un prim
prototip a fost finalizat in octombrie 1957 acesta avand codificarea ADO15 iar
dupa realizarea altor doua prototipuri, in iulie 1958 a fost prezentat modelul
pentru productia de serie. Cu mici modificari de ordin estetic si tehnic
modelul pentru productia de serie a fost prezentat presei in aprilie 1959 iar
prezentarea oficiala a avut loc pe data de 26 august 1959. Productia a demarat
in luna august al aceluiasi an, simultan la doua din firmele grupului BMC:
Austin la uzina din Longbridge modelul fiind denumit Seven si Morris la uzina
din Cowley, modelul purtand denumirea Mini Minor. Cele doua modele erau
identice exceptie facand grila radiatorului cu design specific, jantele cu
design diferit si gama de culori disponibila pentru caroserie. Mai tarziu cele
doua modele au fost asamblate si in alte tari : Australia, Belgia si
Portugalia.i/http://www.auto-retro-passion.ro/articole/mini-mit-de-55-de-ani/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu