De curand, BMW a anunţat că va restaura un exemplar al
modelului 507 Roadster care a apartinut lui Elvis Presley la finele anilor '50
şi începutul anilor '60. Exemplarul
deţinut de "Regele Rock’n’Roll-ului" a fost ţinut într-un hambar
pentru mai bine de patru decenii, după ce a fost achiziţionat de un colecţionar
din California dornic să o restaureze.
BMW-ul 507 a fost realizat de producatorul bavarez la
insistenta importatorului auto american Max Hoffman fiind fabricat intre anii
1956-1959 in doar 252 de exemplare. Modelul 507 dispunea de o caroserie tip
cabrio cu doua locuri al carui design elegant a fost semnat de design-erul
german Albrecht von Goertz iar ca motorizare un V8 de 3.2L care dezvolta 150CP
si care asigura performante sportive pentru acea perioada: viteza maxima 200
km/h si acceleratia 0-100 km/h in 9.5 sec.
Povestea maşinii lui Elvis a început în Munchen, pe vremea
când Regele Rock'n'Roll-ului efectua stagiul militar în Germania si de unde
si-a achizitionat automobilul. La acea vreme, maşina a fost cumparata de Elvis
cu 3.750 dolari americani, dar valoarea sa a crescut semnificativ în baza
celebrităţii atinse de proprietarul său. Spre deosebire de alte modele din
colecţia artistului din Memphis, acest model a fost vândut pe vremea când
"Regele" trăia şi a ajuns la un colectionar californian Tommy Charles,
care i-a schimbat motorul cu un V8 de origine americană şi l-a folosit la
competiţii de accelerare în linie dreaptă.
Elvis Presley a achizitionat BMW-ul 507 de la reprezentanta
BMW din Munchen, acesta fiind fabricat in decembrie 1957 si avand numărul de
şasiu 70079. Exemplarul făcea parte din flota dealerului bavarez şi a primit un
nou parbriz, o nouă transmisie şi o reparaţie la motor înainte să ajungă pe
mâinile artistului american. Iniţial exemplarul avea culoarea albă, dar Regele
Elvis a ales să o vopsească într-o nuanţă de roşu specifică mărcii Porsche.
După încheierea stagiului militar in armata SUA, Elvis Presley a transportat
maşina în ţara natală, iar acesta a mai păstrat-o încă doi ani.
Destinul lui BMW
507 Roadster s-a schimbat odată ce a ajuns în posesia lui Tommy Charles, un
angajat al unui dealer Chrysler din New York. Charles a
schimbat motorizarea, transmisia şi puntea spate cu elemente de origine GM şi a
folosit maşina în competiţii de accelerare în statul său natal, Alabama.
Jack Castor, un colecţionar din California, a intuit
valoarea istorică a maşinii şi a cumpărat-o de la Charles în 1968. Vehiculul
trebuia să fie restaurat de acesta, dar a ajuns să petreacă aproape cinci
decenii într-un hambar din California. La
începutul lunii curente, maşina a fost trimisă în Munchen, unde a fost expusă
în cadrul BMW Welt, muzeul mărcii bavareze. La finalul
perioadei de expoziţie, modelul va fi restaurat complet de specialiştii BMW,
după care va reveni în expoziţie pentru a fi admirată la întreaga sa glorie,
dar procesul ar putea să dureze mai mulţi ani având în vedere starea avansată
de degradare în care se află vehiculul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu