![]() |
Ford Mustang Cabrio 1965 & 2003 & Avion Mustang P51 |
![]() |
Ford Mustang I Prototip 1962 |
![]() |
Ford Mustang II Prototip 1963 |
![]() |
Ford Mustang Coupe 1964 |
![]() |
Ford Mustang Cabrio GT 1966 |
![]() |
Ford Mustang Fastback GT 1968 |
![]() |
Ford Mustang Boss 302 1969 |
![]() |
Ford Mustang Coupe 1973 |
![]() |
Ford Mustang II Fastback 1976 |
![]() |
Ford Mustang Cabrio 1982 |
![]() |
Ford Mustang Cabrio 1994 |
![]() |
Ford Mustang Coupe 2008 |
![]() |
Ford Mustang Coupe 2014 |
Proiectul a fost denumit T-5 si a fost dezvoltat într-un timp record de doar 18 luni fiind supervizat personal de Lee Iacocca, vice presedinte Ford în acea perioadă. Noul model trebuia sa dispuna de o caroserie coupe sau cabriolet cu patru locuri, portbagaj normal şi banchetă în spate, tocmai pentru a atrage o gamă largă de clienţi. Noul design avea să fie semnat de echipa lui Joe Oros, un american de origine română.
Primul prototip a fost denumit Mustang I si a fost finalizat in timp record de 21 de zile. Vizual, acest concept nu avea multe în comun cu viitorul model de serie. Ford l-a prezentat ca un potenţial automobil de curse şi l-a adus la Marele Premiu de Formula 1 de la Watkins Glenn, New York, pe 7 octombrie 1962. Pilotul Dan Guerney avea să îl pună la încercare pe circuitul american, iar timpii înregistraţi nu erau departe de cei obţinuţi de monoposturile de Formula 1 ale vremii.
Un an mai tarziu a fost prezentat un nou prototip denumit Mustang II. Acesta era prototipul care se apropia cel mai mult atat ca design cat si concept de varianta finala a modelului de serie care trebuia sa fie lansat in primul trimestru al anului 1964.
Prima generaţie avea să fie prezentată de către preşedintele Ford, Lee Iacocca, la Târgul Internaţional de la New York din 1964. preţul noului model era de 2.368 dolari. Pentru a ajunge la această sumă, Ford a folosit componente care erau deja utilizate pentru alte modele din gamă, precum Falcon sau Fairlane. Marca americană îşi dorea ca acest model să fie popular, dar ce a urmat a depăşit aşteptările oficialilor. Departamentul de vânzări estimase că noul Mustang nu va atinge 100.000 unităţi în primul an pe piaţă, însă primele 100.000 unităţi au fost vândute în trei luni de la lansare. În aceste condiţii, Ford avea să vândă în primul an 418.000 de unităţi. Primul milion avea să fie atins la 18 luni de la lansare, Mustang devenind cel mai de succes model al mărcii după modelele T si A. http://www.auto-retro-passion.ro/articole/ford-mustang-50-de-ani-de-legenda/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu